Nopea toimitus alkaen 0 € | Bonusta jopa 5 % | Reseptilääkkeet helposti verkosta 
 

S-Apteekki

Apteekki Isokanteleen tilaus- ja toimitusehdot

Näitä ehtoja sovelletaan tilatessasi tuotteita Apteekilta S-Apteekki-verkkokaupasta (”Verkkokauppa”). Mikäli olet kuluttaja-asiakas, kuluttajansuojalaki täydentää näitä ehtoja.

Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että olet tutustunut näihin ehtoihin, noudatat niitä, täytät ehtojen mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Suosittelemme tallentamaan kuhunkin tilaukseesi soveltuvat ehdot.

Verkkokaupan tuotteita myy:

Apteekki Isokannel, Y-tunnus 1730059-5 (”Apteekki”).

Käyntiosoite ja päätoimipaikka: Kantelettarentie 1, 00420 Helsinki

Sähköpostiosoite: apteekkiisokannel(at)apteekit.net

Apteekin puhelinnumero: 09-477 8010

Verkkokaupan asiakaspalvelun puhelinnumero: 041-317 5310

PALVELUN KÄYTTÖ

Apteekki vastaa yksinomaan Verkkokaupan tilauksista ja tuotteista näiden ehtojen mukaan. Verkkokaupan digitaaliseen alustaan sovelletaan myös tämän Verkkokaupan alustan käyttöehtoja.

Mikäli haluat hyödyntää S-ryhmän asiakasomistajaedut tai ostaa Apteekilta reseptilääkkeitä, lääkeneuvontaa vaativia tuotteita tai 18 vuoden ikää edellyttäviä tuotteita, sinun on ensin rekisteröidyttävä S-Apteekki-palveluun. Ostojasi ei voida jälkikäteen liittää ostotietoihisi, eikä niistä voi jälkikäteen saada S-ryhmän Bonusta tai tarjoushintaa, mikäli olet asioinut Verkkokaupassa rekisteröitymättömänä käyttäjänä.

Kirjautumalla palveluun voit hallita omia yhteystietojasi, tarkastella verkkotilauksiasi sekä sallia tai kieltää asiakaspostin lähettämisen.

HINNAT JA MAKSAMINEN

Tuotteiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Hintoihin sisältyy arvonlisävero. Toimituksesta veloitetaan kulloinkin voimassa olevien toimitushintojen mukaisesti.

Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai Verkkokaupan kampanjatiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Hinnat ja tarjoukset ovat voimassa pääsääntöisesti vain Verkkokaupassa. Lääkkeet hinnoitellaan aina lääketaksan mukaisesti. Hinnat voivat päivittyä aika ajoin (tilaukseesi sovelletaan kuitenkin aina tilaushetken hintoja).

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Toimituskulut ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa. Toimituskulut riippuvat tilauksesta ja valitusta toimitustavasta. Voit tarkistaa kulloinkin voimassaolevat toimituskulut alta kohdasta ”Toimitustavat ja ‑hinnat”. Toimituskulut voivat päivittyä ennen tilauksesi tekemistä, mutta tilaukseesi sovelletaan aina tilaushetken toimituskuluja.

Maksutavat

Verkkokaupassa voit maksaa ostoksesi verkkopankkien maksupalveluiden kautta seuraavissa pankeissa: Nordea, Danske Bank, S-Pankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, Ålandsbanken, Osuuspankki, Handelsbanken, POP Pankki, Aktia. Maksukorteista Verkkokaupassa käyvät Visa (Credit/Debit), Mastercard (Credit/ Debit ja Visa Electron. Voit maksaa ostoksesi myös Mobilepaylla.

Valittuasi maksutavan Apteekin tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan mukaiseen järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi Verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi Apteekille. Maksu suoritetaan Paytrail Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään Apteekille.

TILAAMINEN JA TOIMITUS

Lähetämme sinulle tilausvahvistuksen sähköpostitse tilauksen yhteydessä tai kohtuullisessa ajassa sen jälkeen. Tilausvahvistus sisältää tilausnumeron sekä muut olennaiset tiedot. Sähköpostitse ei tietoturvasyistä eritellä tilattuja reseptilääkkeitä, vaan erittelyn korvaa kullakin tuoterivillä maininta ’Reseptilääke’. Reseptilääkkeet eritellään paketissa toimitettavassa tulostetussa kuitissa.

Reseptichatin välttämättömän toiminnan varmistamiseksi asiakkaan henkilötunnus sekä reseptitiedot haetaan Kansaneläkelaitoksen reseptipalvelusta.

Toisen puolesta asiointi

Voit tehdä tilauksen reseptilääkkeistä toisen henkilön puolesta silloin, jos kyseinen henkilö on valtuuttanut sinut hoitamaan apteekkiasioinnin puolestaan suomi.fi-palvelussa.

Ensimmäisellä huoltajalla on oikeus tehdä reseptilääketilauksia alaikäisen puolesta.

Apteekin lääkeneuvonta tilauksen yhteydessä

Ennen tilauksen maksamista tai vahvistamista sinulla on mahdollisuus saada puhelimitse tai chat-palvelun kautta Apteekin farmaseuttisen henkilökunnan neuvoja ja opastusta lääkkeiden oikeasta ja turvallisesta käytöstä sekä muista lääkevalmisteiden valintaan vaikuttavista seikoista (mm. hintaneuvonta, lääkevaihto). Asiakaspalvelun kielenä on suomi.

Jos tilaamisen yhteydessä valitsemanne lääkeneuvonnan aikana todetaan, että jokin lääkevalmiste ei ole sinulle sopiva tai tarpeellinen, palautetaan kyseisen lääkevalmisteen hinta sinulle ja tilaus peruutetaan Apteekin toimesta.

Lisäneuvontaa vaativat itsehoitolääkkeet (’LVI-lääkkeet’) ovat lääkevalmisteita, joiden toimittaminen apteekista vaatii aina farmaseuttisen henkilökunnan antaman lisäneuvonnan. Lisäneuvontaa vaativat itsehoitolääkkeet tilataan Chat -palvelun kautta.

Tilausrajoitukset 

Tilauksia voivat tehdä vain 16 vuotta täyttäneet henkilöt ja alle 18-vuotiailta edellytetään huoltajan lupaa. Osalla tuotteista voi lisäksi olla tuotekohtaisia ostorajoituksia.

Jos useana eränä lyhyen ajan sisällä tilattava määrä itsehoitolääkevalmistetta on suurempi kuin itsehoitolääkkeen annossuosituksella olisi ehtinyt kyseisessä ajassa kuluttamaan, tilaustasi ei käsitellä ennen kuin Apteekin farmaseutti tai proviisori on ottanut sinuun yhteyttä ja varmistanut lääkkeen asianmukaisen käytön. Mikäli kerralla tilattu määrä on suurempi kuin lääkkeen itsehoitoon käytettävä määrä tai itsehoitolääkkeen annossuosituksella olisi ehtinyt kuluttamaan, tilaustasi ei käsitellä ennen kuin Apteekin farmaseutti tai proviisori on ottanut sinuun yhteyttä ja varmistanut lääkkeen asianmukaisen käytön.

Toistaiseksi voit tilata kylmäsäilytettäviä tai muuten lämpötilaherkkiä tuotteita ainoastaan noudettavaksi Apteekin myymälästä. Varaamme oikeuden toimitustavan muutokseen tai tilauksen peruuttamiseen, mikäli tilaukselle ei voida taata sen sisältämien tuotteiden vaatimia kuljetusolosuhteita. Asiakasta informoidaan etukäteen tilausvahvistuksen jälkeen tapahtuvista toimitustavan muutoksista tai tilauksen peruuttamisesta.

Vichy ja La Roche-Posay -tuotteiden tilaaminen on rajoitettu siten, että voit tilata samaa tuotetta enintään 6 kpl / tilaus.

Toimitustavat ja -hinnat

Verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan valitsemaasi noutopisteeseen. Toimitustapa valitaan ennen tilauksen maksamista. Tilausten noutoilmoitukset lähetetään sinulle sähköposti- tai tekstiviestinä, toimitustavasta riippuen. Toimituksen lopullinen noutopiste voi muuttua Verkkokaupasta riippumattomasta syystä, kuten Postin tai Schenkerin yksittäisten noutopisteiden ruuhkautumisesta johtuen. Näissä tapauksissa asiakkaan on varmistettava suoraan kuljetusyhtiön kanssa toimituksen noutopaikka. Verkkokaupan tilauksen toimitusosoitetta ei voida muuttaa enää sen jälkeen, kun tilaus on saapunut tilausjärjestelmään.

Voimassa olevat normaalit toimitushinnat ovat seuraavat:

  • Nouto Apteekki Isokanteleesta 0 €
  • Nouto Prisma Kaaren Kauppakassin noutopisteestä 0 € (edellyttää Prisma Kaaren Kauppakassi-palvelun käyttöä)
  • Nouto Postista tai Postin pakettiautomaatista 0 €. 
  • DB Schenkerin noutopistepaketti 0 €. DB Schenkerin noutopisteet näet täältä.
  • Postin kotiinkuljetus 9,90€
  • Eezery Enterprise Oy:n kotiinkuljetus pääkaupunkiseudulla, minkä hinnat (välillä 4.90 – 14.90€) määräytyvät postinumerosi mukaan ja löydät ne tilauslomakkeelta toimitustapaa valitessasi. Huomaathan, että sinun tai valtuuttamasi henkilön tulee olla paikan päällä ottamassa tilaus vastaan, toimitusta ei voida jättää esimerkiksi ulko-ovelle odottamaan. 

Toimitusaika

Toimitusaika riippuu tuotteesta, sen saatavuudesta ja toimitusosoitteesta. Käsittelemme saapuneet tilaukset pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän aikana. Tilausten toimitusaika on yleensä 1-10 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Mikäli tilauksella on tilaustuotteita, ne saapuvat apteekkiin 1-7 arkipäivän kuluessa, minkä jälkeen ne käsitellään ja lähetetään asiakkaalle. 

Jos tilattu tuote on tilapäisesti loppu, toimitetaan tuote heti, kun se on jälleen saatavilla. Pitkistä toimituskatkoksista tai yllättävistä tuotepuutoksista ilmoitamme sinulle erikseen.

Toimitusrajoitukset

Noutopisteen tulee olla Suomessa. Toistaiseksi emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle.

Tilavien ja painavien tilauksien toimituksista (esim. letkuravinnot) sovitaan tapauskohtaisesti.

TILAUKSEN PERUUTTAMISOIKEUS

Mikäli olet kuluttaja-asiakas, sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun olet vastaanottanut tuotteen (tai mikäli olet tilannut useita tuotteita samassa tilauksessa ja erikseen toimitettuina, siitä, kun olet vastaanottanut viimeisen tuote-erän). Peruuttamisoikeuden piiriin kuuluvien tuotteiden palautus on ilmaista.

Paketin noutamatta jättämistä postista tai palauttamista/palautumista takaisin apteekille ilman erillistä peruutusilmoitusta ei katsota tekemäsi tilauksen peruuttamiseksi. Noutamatta jätetystä toimituksesta Apteekki perii 5,50 euron suuruisen palautusmaksun. Säilytämme kuitenkin apteekkiin palautunutta pakettia 14 vuorokautta, jonka sisällä voit pyytää uudelleen toimitusta maksamalla toimituskulut uudesta toimituksesta.

Peruuttamisoikeuden rajoitukset: peruuttamisoikeus ei koske lääkkeitä eikäsinetöitynä toimitettua ja avattua tuotetta, jota ei voi terveydellisistä tai hygieniasyistä paketin avaamisen jälkeen palauttaa (esimerkiksi kosteusvoiteita).

Näin peruutat tilauksesi:

  • Ilmoita Apteekille päätöksestäsi peruuttaa tilaus viivytyksettä joko kirjautumalla Verkkokaupassa omalle S-Apteekin asiakastilillesi (valitse omat tilauksesi ja tee tilauksen peruuttamisilmoitus), TAI mikäli olet tehnyt tilauksesi kirjautumattomana asiakkaana, tee peruutusilmoitus Apteekin sähköpostiosoitteeseen apteekkiisokannel(at)apteekit.net toteamalla viestissä selvästi, että peruutat tilauksen, ja mainitsemalla tilausnumeron. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksesi peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
  • Sinun on lähetettävä tuote takaisin tai luovutettava se Apteekille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tuotteen takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäispakkauksissaan, avaamattomia ja käyttämättömiä. Apteekkiin suoraan itse palautetuista tuotteista ei makseta erillistä palautuskorvausta.
  • Voit palauttaa tuotteen Postin kautta tai myös DB Schenkerin noutopisteen kautta, edellyttäen, että valitsit tilauksesi toimitusvaihtoehdoksi DB Schenker -noutopistepaketin. Jos palautat paketin DB Schenkerin noutopisteen kautta, tee asiakaspalautus samalla Schenkerin lähetystunnuksella kuin lähetyksen nouto on tehty. Mikäli käytät Postia, lähetä paketti silloin seuraavilla tiedoilla:

Asiakaspalautustunnus: 649244

Apteekki Isokannel

Kantelettarentie 1

00420 Helsinki.

  • Pyydä kuitti palautuksena lähettämästäsi tuotteesta. Kuitti on tosite tuotteen palauttamisesta.
  • Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun palautuksesi on käsitelty.
  • Pelkkää tavaran palauttamista tai noutamatta jättämistä ei katsota tilauksen peruutukseksi. Noutamatta jätetystä toimituksesta Apteekki perii 5,50 euron suuruisen palautusmaksun.  

Jos palautettu tuote on olennaisesti vahingoittunut, tai tuote on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, sinulla ei ole oikeutta saada takaisin koko maksamaasi summaa. Jos tuote on muuttunut myyntikelvottomaksi, Apteekki voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kyseisestä tuotteesta maksamaasi summaa.

Maksun palauttaminen

Mikäli peruutat tilauksesi, Apteekki palauttaa sinulta saamansa suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut Apteekin tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan, kuten pikatoimituksen), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan.

Mikäli tilaus peruutetaan ennen kuin Apteekki on ehtinyt sen lähettää, hyvitetään kaikki saadut suoritukset mukaan lukien poikkeavan toimitustavan lisäkustannukset.

Apteekki voi kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes se on saanut tuotteen takaisin ja todennut sen myyntikelpoiseksi.

Apteekki suorittaa palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä tilaustoimessa, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Mikäli palautus koskee tuotepaketin osaa tai tuotetta, jonka mukana on tullut ilmainen kylkiäinen, vähennetään palautussummasta alun perin saadun edun arvo.

Saadut alennukset (ilmainen toimitus) myönnetään tilaussumman perusteella. Mikäli alennukseen oikeuttava tilaussumma jää tuotepalautuksen jälkeen pienemmäksi kuin alennukseen (ilmaiseen toimitukseen) oikeuttava summa, sinulla ei ole enää oikeutta alennuksiin.

VIRHEELLISET TUOTTEET

Mikäli olet kuluttaja-asiakas ja olet saanut virheellisen tuotteen, Apteekki vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Apteekki vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajasuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista. Tee ilmoitus virheellisestä tuotteesta sähköpostitse osoitteeseen apteekkiisokannel(at)apteekit.net tai puhelimitse apteekin aukioloaikoina numeroon 041-317 5310.

Selvät ja olennaiset hintavirheet

Apteekki pyrkii esittämään kaikki hinnat Verkkokaupassa oikein ja ajantasaisesti. Jos virhe hinnoittelussa on kuitenkin niin selkeä ja olennainen, että keskivertokuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhe, hinta ei sido apteekkia.

TIETOSUOJA

Apteekin tietosuojaselosteen löydät täältä

SOVELLETTAVA LAKI JA RIITOJEN RATKAISU

Tilaukseen sovelletaan Suomen lakia.

 

Mikäli olet kuluttaja-asiakas ja jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan  ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttaja voi halutessaan käynnistää asian käsittelyn myös Kilpailu- ja Kuluttajaviraston ohjeiden mukaisesti ODR-foorumilla.

 

MUUT EHDOT

Voimme päivittää näitä tilaus- ja toimitusehtojamme ajoittain (tilaus- ja toimitusehtoja ei kuitenkaan voida muuttaa enää tilaushetken jälkeen, vaan tilaushetkellä hyväksytyt ehdot pätevät kyseiseen tilaukseesi). Sinun on ennen tilaustasi tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin.

 

Ehtojen päiväys 26.4.2022