Usein kysyttyä

Rekisteröityminen ja tunnukset

Mikä on S-Apteekki?

S-Apteekki.fi on apteekki verkossa.
S-Apteekin liiketoiminnasta vastaa Apteekki Isokannel.
Palvelemme S-Apteekin verkkotoimituksilla koko maan laajuisesti.
Voit myös asioida Apteekki Isokanteleen myymälässä  Helsingin kauppakeskus Kaaressa.
Lue lisää Apteekki Isokanteleesta täältä.
Löydät meidät myös Facebookista.

Miten rekisteröidyn verkkokaupan käyttäjäksi?

S-Apteekki.fi -verkkokaupan käyttäjäksi voit rekisteröityä käyttämällä S-tunnuksiasi.

Toimi näin:

1. Avaa kirjautumissivu.

2. Syötä S-tunnuksesi ja salasana. Jos sinulla ei vielä ole S-tunnusta, voit luoda sen klikkaamalla "Luo tunnus".

3. Hyväksy palvelun ehdot ja vahvista rekisteröityminen.

S-tunnus on tapa tunnistautua S-ryhmän verkkopalveluihin. S-tunnus on henkilökohtainen ja se koostuu itse määrittelemästäsi käyttäjätunnuksesta ja salasanasta. Lisätietoja S-tunnuksesta löydät täältä.

Mitä teen kun olen unohtanut S-tunnukseni tai salasanan?

Avaa kirjatumissivu ja klikkaa "Unohtuiko käyttäjätunnus tai salasana?" -painiketta ja etene kyseisen sivun ohjeiden mukaisesti.

En pääse kirjautumaan S-tunnuksillani, mitä teen?

Mikäli sinulla on kirjautumisongelmia, voit tunnistautua verkkokauppaan pankkitunnuksilla, vaihtaa tunnustesi salasanan tai yrittää hetken päästä uudestaan.
Jos edellä mainituista ohjeista huolimatta sinulla on ongelmia kirjautumisessa tai tunnistautumisessa, voit olla myös yhteydessä S-asiakaspalveluun.
S-ryhmän asiakasomistajapalvelu
puh. 010 76 5858 ma-to 9-20, pe 9-18 (0,084 €/min)

Bonusten kertyminen

Miten voin kerryttää Bonusta S-Apteekissa?

Voit kerryttää S-ryhmän Asiakasomistajana Bonusta lääkkeettömistä tuotteista jopa 5 %. 
Bonukset saadaksesi sinun täytyy olla tunnistautunut asiakasomistajaksi verkkokaupassa. 
Bonussäännöt löytyvät täältä.

Tilasin tuotteita S-Apteekista, mutta en näe Bonuksiani, mitä teen?

S-Apteekki -verkkokaupassa vain ei-lääkkeelliset tuotteet kerryttävät Bonusta ja ovat merkitty verkkokaupassa S-ikonilla. Tarkista siis ensin myönnetäänkö ostamistasi tuotteista Bonusta.

Verkkokaupan Bonus kirjautuu 21vrk kuluttua ostotapahtumasta ja Bonuksen maksaminen tilille suoritetaan tapahtuman kirjautumista seuraavan kuukauden 10. päivä. Odota siis tähän saakka ja tarkista sitten Bonuksesi.

Mikäli Bonusta ei tällöin näy ostamistasi Bonuksellisista tuotteista, ota yhteys S-Apteekki.fi asiakaspalveluun.

Miksi lääkkeistä ei saa Bonusta?

Lakisääteisesti lääkkeellisistä tuotteista ei voi myöntää Bonusta.

Reseptilääkkeiden tilaaminen

Voiko S-Apteekki.fi verkkokaupassa ostaa reseptilääkkeitä?

Kyllä. Reseptilääkkeiden tilaaminen edellyttää S-käyttäjätiliä ja vahvaa tunnistautumista. Verkkokaupassa asiakas voi olla chatin kautta yhteydessä apteekin farmaseuttiin, joka tarkistaa reseptitiedot ja tarjoaa tarvittavan lääkeneuvonnan reseptilääkkeisiin liittyen.

Voinko tilata reseptilääkkeitä toiselle?

Voit tehdä tilauksen reseptilääkkeistä toisen henkilön puolesta silloin, jos kyseinen henkilö on valtuuttanut sinut hoitamaan apteekkiasioinnin puolestaan suomi.fi-palvelussa.

Ensimmäisellä huoltajalla on oikeus tehdä reseptilääketilauksia alaikäisen puolesta.

Tilausrajoitukset ja lääkeneuvonta

Miksi osaa lääkkeistä ei voi toimittaa ilman lääkeneuvontaa?

Tietyille viranomaisen määrittämille lääkkeille on apteekin aina tarjottava asiakkaalle lääkeneuvontaa.

Miksi tiettyjä lääkkeitä voi tilata vain tietyn määrän?

Tietyille lääkkeille on viranomaisen määrittämä ostomäärärajoitus, jota ei voi ylittää.

Toimittaako S-Apteekki ulkomaille?

Noutopisteen tulee olla Suomessa. Toistaiseksi emme toimita tilauksia myöskään Ahvenanmaalle.

Kuinka monta Vichyn tai La Roche-Posayn tuotetta voin ostaa kerralla?

VICHYn ja LA ROCHE-POSAYn tuotteiden maksimitilausmäärä on 6 yksikköä samaa tuotetta per tilaaja.

Miksi joitain tuotteita on myynnissä erinäköisissä paketeissa eri hinnalla?

Kyseessä on uudelleenpakattu rinnakkaismaahantuotu valmiste.

Onko tilauksissa painorajoitusta?

Tilavien ja painavien tilauksien toimituksista (esim. letkuravinnot) sovitaan tapauskohtaisesti. Postin ja Eezeryn toimitusten painoraja on 35kg, Schenkerillä 20kg.

Maksu- ja toimitustavat

Mitä maksutapoja S-Apteekissa on?

S-Apteekissa voit maksaa ostoksesi verkkopankkien maksupalveluiden kautta seuraavissa pankeissa: Nordea, Danske Bank, S-Pankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, Ålandsbanken, Osuuspankki, Handelsbanken, POP Pankki, Aktia. Maksukorteista verkkokaupassamme käyvät Visa (Credit/Debit), Mastercard (Credit/ Debit ja Visa Electron). Voit maksaa ostoksesi myös Mobilepaylla. Reseptilääkkeitä ostaessa voit maksaa vain verkkopankkien maksupalveluilla. 

Mitä toimitusvaihtoehtoja S-Apteekki tarjoaa?

S-Apteekista voit tilata toimituksen Postin, DB Schenkerin ja Eezeryn kautta. Posti toimittaa Postin noutopisteisiin ja pakettiautomaatteihin sekä kotiinkuljetuksella ovelle asti. DB Schenker toimittaa Schenkerin noutopisteisiin. Eezery toimittaa pääkaupunkiseudulla pikatoimituksella ovelle saakka.


Lisäksi valittavana ovat noutovaihdot Apteekki Isokanteleesta Kaaren kauppakeskuksesta sekä Prisma Kaaren kauppakassista ruokatilauksen yhteydessä.

Tilaukseni

Milloin tilaukseni saapuu?

Toimitusaika riippuu tuotteesta, sen saatavuudesta ja toimitusosoitteesta. Käsittelemme saapuneet tilaukset pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän aikana. Toimitusajat riippuvat toimitustavasta, alla tarkemmat tiedot.

Postin tai DB Schenkerin toimitus automaattiin tai noutopisteeseen
Varastossa olevien tuotteiden toimitus 1-3 arkipäivää, tilaustuotteilla 1-7 arkipäivää Postin kuljetuksena. DB Schenkerin toimitusten kesto 2-10 arkipäivää.

Nouto apteekista
Varastossa olevien tuotteiden nouto 0-1 arkipäivää tilauksesta, tilaustuotteilla 1-3 arkipäivää tilauksesta.

Nouto Prisma Kaaren Kauppakassi-palvelusta
Nouto onnistuu jopa tunnin varoitusajalla.

Kotiinkuljetus
Varastossa olevilla tuotteilla Postin kotiinkuljetus 1-3 arkipäivää, tilaustuotteilla 1-7 arkipäivää.

Eezeryn kotiinkuljetus pääkaupunkiseudulla jopa 3 tunnissa
Lue pikatoimituksesta lisää täältä

Jos tilattu tuote on tilapäisesti loppu, toimitetaan tuote heti, kun se on jälleen saatavilla. Pitkistä toimituskatkoksista tai yllättävistä tuotepuutoksista ilmoitamme sinulle erikseen.

Onko verkkokaupasta ostetuilla lääkkeillä peruutusoikeus?

Ei ole. Viranomaisen määräyksestä etämyynnin peruuttamisoikeus ei koske lääkkeitä. Lisää tietoa etämyynnin peruuttamisoikeudesta löydät täältä

Miten voin peruuttaa tai palauttaa tilaukseni?

Jos et ole vielä saanut lähetysvahvistusta tai tilasit noudolla, lähetä meille joko sähköpostia osoitteeseen apteekkiisokannel@apteekit.net tai soita verkkokauppapuhelimeen 041 317 5310.

Jos olet jo tilauksen vastaanottanut, sinulla on 14vrk aikaa tehdä palautuspyyntö.

Voit tehdä tämän joko S-Apteekin asiakastilin kautta, lähettämällä meille sähköpostia tai täyttämällä tilauksen mukana tulleen palautuslomakkeen.

Huomaathan, että lääkkeillä ei ole palautusoikeutta.

Palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomina alkuperäisissä pakkauksissaan.

Voit palauttaa tuotteen Postin kautta tai siinä tapauksessa DB Schenkerin noutopisteen kautta, jos valitsit tilauksesi toimitusvaihtoehdoksi DB Schenker -noutopistepaketin. Jos palautat paketin DB Schenkerin noutopisteen kautta, tee asiakaspalautus samalla Schenkerin lähetystunnuksella kuin lähetyksen nouto on tehty.

Mikäli käytät Postia, lähetä paketti silloin seuraavilla tiedoilla:

Asiakaspalautustunnus: 649244

Apteekki Isokannel

Kantelettarentie 1

00420 Helsinki.

  • Pyydä kuitti palautuksena lähettämästäsi tuotteesta. Kuitti on tosite tuotteen palauttamisesta.
  • Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun palautuksesi on käsitelty.

Tilaus- ja toimitusehdot löytyvät kokonaisuudessaan täältä.

Peruutin tilaukseni, milloin saan rahani takaisin?

Palautamme sinulta saadut suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannukset siitä, jos olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan, kuten pikatoimituksen), viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tai palautuksen saatuamme.

Mikäli tilaus peruutetaan ennen kuin olemme sen ehtineet sinulle lähettää, hyvitetämme kaikki saadut suoritukset mukaan lukien poikkeavan toimitustavan lisäkustannukset.

Palautamme suoritukset sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä tilauksessa.

Mikäli palautus koskee tuotepaketin osaa tai tuotetta, jonka mukana on tullut ilmainen kylkiäinen, vähennetään palautussummasta saadun edun arvo.

Mikäli alennukseen oikeuttava tilaussumma jää tuotepalautuksen jälkeen pienemmäksi kuin alennukseen oikeuttava summa, sinulla ei ole enää oikeutta alennuksiin. Tämä koskee ilmaista toimitusta.

Tuotteeni on virheellinen, mitä teen?

Vastaamme virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajasuojalain mukaisista pakottavista velvotteista.

Tee meille ilmoitus virheellisestä tuotteesta sähköpostitse osoitteeseen apteekkiisokannel@apteekit.net tai soita verkkokauppapuhelimeen 041 317 5310 apteekin aukioloaikoina.